Den gamla versionen på Händelser och äventyr under 2000-talet

Thursday, December 22, 2005

Dramadrottningen Helena har kommit!

Nåja, det är ju inte Helena som är dramadrottning, det är bara att det var ganska mycket drama och händelser när jag väntade på SFO flygplats igår för att hämta henne. Det regnade litet granna så det var väl en sån där dag när det är katastrofområde runt flygplatsen och man nästan var tvungen att ha hjälm och gasmask för att vistas utomhus. Nog om Californiskornas väder uppfattningar, det får bli en annan bloggning.

Följande små trevliga händelser upplevde jag på Teater SFO eller om det var kvarterspuben SFO:
  • Krock på uppfarten till garaget. Jag är hemskt ledsen man får inte in två Toyota Camrys i samma uppfart. Men det kanske går i Asien, men inte på SFO flygplatsens inrikes garage.
  • Förvirrad Fransk familj som var på fel flygplats (de skulle ha varit på San Jose). Det stora problemet verkade mest vara vem som var mest dum i huvudet, inte att de faktiskt var på fel flygplats. Mysigt jul-gräl på gång kan jag se!
  • Hångel medelst hasning av pojkpar från San Fran, inte så ovanligt kanske men ganska sliskigt.
  • Out-of-town flickvän som har väntat sedan klockan 5 på pojkvän från Reno (klockan var nu runt 11.30PM) och hon skulle få vänta till 2.30AM. Undrar om hon fortfarande står kvar eller åkte till Knuckles och söp ner sig istället. Mjukstart på julfirande kanske det kallas.
  • En miljard människor som skall stå på samma plats nedanför rulltrappan, mycket underligt men påminner mycket om mina forna bussturer genom Apberget i San Francisco.
  • Milt kaos vid betalandet av parkeringen, en stängd kassa med tre bilar i kö till den stängda kassan. I den lilla lådan vid den stängda kassan fanns (eller finns kanske) det en ylande asiatisk dam. Bakom dessa bilar stod en stor skylt med texten "Closed" så ingen kunde backa. Spännande !

Som Ni säkerligen förstår så var det mycket, och inget var Helenas fel eller planerade små trix. Eller kanske det var, så att jag inte skulle bli helt mögglig av att vänta på ett försenat flygplan. Om det var så, tack så mycket för showen, jag ger den 4 boardingpasses av 5 möjliga.

1 Comments:

Blogger Mathias said...

Det var 20C och ett varmt, stilla regn.

23/12/05 10:16 AM

 

Post a Comment

<< Home