Den gamla versionen på Händelser och äventyr under 2000-talet

Thursday, October 27, 2005

eBay Åskådare & Red Fog

Efter en smula om och men och litet jagande har jag nu garanterat mig en plats på 49ers-Bucs(Tampa) matchen. Denna match är nu en Red Fog match (Red Fog be one of the faithful wear red Octoner 30th), varför har jag ingen aning, alltså varför det är en Red Fog händelse alltså. Men se nu till att bära något rött alla läsare (hmmm), som nu kommer att bli en otroligt spännande match med en trevlig seger att vila armen på när man kommer till Måndagen efter.

Att skaffa biljetter till en 49ers match är egentligen ganska enkelt om man vill sitta så långt bort det bara går och inte se ett jota mer än en massa fotbollsspelare som springer runt. Litet som att kolla på bandy på 200 meters avstånd skulle jag tro (nu ser man ju inte bollen Bandy i alla fall, hur man än gör). Att fixa sig en bättre biljett är oxå ganska enkelt; eBay. Ett otroligt maskineri som i min mening fungerar ypperligt. Undrar hur många av alla som sitter på de bättre platserna egentligen har köpt biljetterna på eBay (länk till Monster Park)? Inte många skulle jag tro, men vad vet jag rookie-49ers-fan som jag är.

Tailgating är obligatorisk har jag lärt mig idag när Michael berättade att han hade 4 biljetter till matchen, naturligtvis efter att jag har köpt min biljett på eBay. Fast fegis som jag är så fixar jag gärna en biljett i god tid, kanske min feghet resulterar i sämre familje-ekonomi, vem vet?

Nu måste jag bara fundera ut vilken sorts whiskey jag skall ta med mig, måste bli en Irländsk? Vilka cigarrer blir det, kanske från Honduras? Kanske ett tips från min trogna läsare (ha-ha-ha) skulle göra gott för min fortsatta tailgating karriär?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home